Dagtrips C.R.

Een dagje onderweg met een paar Amerikanen naar de Orosi vallei.

Gisteren  John en David de omgeving laten zien van de Orosi Vallei.Eerst van Grecia naar San Jose de hoofdstad van Costa Rica (altijd een probleem het verkeer) via Cartago naar de vallei met prachtige uitzichten. De Cachi dam bezocht en daarna lekker wezen eten in een geweldig retaurant op een koffie plantage.John en David daarna over een hangbrug geloodst,eerst even wennen aan het gewiebel van de brug maar hebben genoten van het uitzicht van de rivier. Na de oversteek tijd om de kerk van Orosi te bezoeken een Spaans kerkje uit de tijd dat de eerste Spanjaarden hier warene en zeer goed onderhouden historisch monument.Hadden geen tijd om ook nog de ruines van Ujarres te bezoeken, een van de eerste spaanse kerken die er gebouwd is in Costa Rica een bezoekje waard als u hier bent. Wel nog even genoten van het uitzicht van de Orosi vallei op een mooi aangelegd park waar de Costa Ricaan in het weekend en zijn vrije tijd gezellig met zijn familie gaat genieten van een vrije dag.We wilden voor de drukte in San Jose losbarst weer onderweg zijn naar Grecia.Waren dus een beetje te laat druk druk in San Jose.Al met al een geslaagde dag,John en David vonden het prachtig en gaan nog twee dagen met me op pad om andere plaatsen te bezoeken waarvan spoedig een bericht volgt.

C.J.S.

Donder dag en Vrijdag dagtrips Costa Rica

Donderdag met John naar de Poas Vulkaan geweest maar voor de top weer omgedraaid,het weer zat niet mee vandaag mist en regen en harde wind boven op de berg dus maar een andere kant langs om hem de mooie kanten van Costa Rica te laten zien.Eerst een lekker bakkie gedaan in Grecia en daarna naar Sarchi om hem het handwerk te laten zien van een meubelmaker.Verder hem nog wat huizen laten zien die hier en daar te huur staan als hij volgend jaar naar Costa Rica komt en blijft.Al was de Poas niet te zien we hebben toch een leuke dag gehad.

Vrijdag samen met John en David een lange rit ondernomen,via Atenas,Palmares en San Ramon de binnenwegen naar Zarcero.Daar het prachtige park voor de kerk  bewonderd om daarna even buiten Zarcero een heel oud houten kerkje te bezoeken van meer dan 100 jaar oud waar nooit een toerist komt. Naast de kerk waar een kleine gemeentelijke ruimte is waren dames voorbereidingen aan het treffen voor het feest van het weekend Dia del Luz.Brood en tamal werden er klaar gemaakt,even met de dames gesproken en ze hadden wel een kopje koffie voor ons en als we wilden dan konden ze ook wel wat tamal warm maken voor ons. Even gevraagd of we de kerk van binnen konden bekijken en dat was goed,gauw de sleutel gehaald en even binnen gekeken,mooi oud en goed bewaard kerkje in een afgelegen plaats in Costa Rica prachtig.Nog wat tamal en brood gekocht en een gratis ijsje gekregen en door naar Cuidad Quesada om van daar uit verder te rijden naar San Ramon om weer terug te keren naar Grecia.We waren goed op weg toen de mist dichter en dichter werd over de bergen.David zegt tegen mij gaan we wel goed denk dat we verkeerd rijden,even stoppen dus en op de kaart gekeken en vragen naar de weg. Ja hoor stuurt een persoon ons weer terug van waar we waren gekomen,zeg nog ik weet haast wel zeker dat we goed zaten zie aan het restaurant wat we passereden dat ik dat herken.Dus weer vragen en ja hoor 20 Km voor niets gereden dus die weer terug en na de berg werd alles weer helder voor me we hadden de verkeerde persoon gesproken dat gebeurd overal.Na 20 min zaten we in San Ramon om van daaruit de snelweg te nemen naar Grecia.Ondanks het verkeerd rijden een zeer geslaagde dag en de mannen hebben enorm genoten zeker nog een dagje onderweg zeiden ze,voor jouw gaan alle deuren open dus volgende week vast nog een dagje weg maar niet voor John die vliegt morgen weer terug naar de V.S.

Badi en John bij de vulkaan de Poas Dinsdag 8 maart 2011

We zijn s’morgens vroeg vertrokken om 7 uur om samen naar de vulkaan de Poas te gaan,het was een mooie dag geen wolkje te zien en het al 24 graden om 7 uur.De 2 mannen John een Amerikaan die al zijn wasserettes heeft verkocht in de V.S. is hier een week eerder geweest en is nu permanet in Costa Rica om van zijn pensieon te gaan genieten.Badi is uit Iran afkomstig en heeft vele jaren in de V.S. gewoont en is vertaler van de vreemde talen uit het midden oosten,heeft ook vertaald aan het Internationale Hof in Den Haag kijk ook op zijn website  http://www.badi.net/ Alle twee interesante mannen om mee te praten en een dag mee onderweg te zijn.

We waren lekker op tijd bij de poort van de Poas het hek ging net open en konden eigenlijk zo door rijden naar de parkeerplaats omdaarna naar de krater te lopen en alles goed te bekijken.

Na de krater te hebben gezien zijn we op weg gegaan naar de Laguna die de eigelijke krater is van de Vulkaan Poas.Het was voor John een hele klim aangezien hij niet een geweldige conditie heeft,maar we zijn er toch gekomen.Na even bij te zijn gekomen van de tocht naar boven. hebben we genoten van het uitzicht over de Laguna.Het was een heldere dag zonder een wolkje aan de lucht en hebben ook prachtige foto’s kunnen nemen. Het is natuurlijk de beste tijd van het jaar om de vulkaan te bekijken er is weinig bewolking.Wel een jasje mee nemen want het is wel frisjes boven op deze hoogte en zeker als je uit het warme dal weg komt.

Langs de andere kant terug naar de ingang een wandeling van 1800 m maar toch wel stevig voor John en hebben daarom even een kleine pause gehad en zijn toen weer doorgelopen naar de auto om vervolgens naar mijn vriend te gaan waar we een lekker kopje koffie hebben gedronken..

Toen we bij de Poas waren hebben we met 2 duitse meisjes gesproken die hier net 2 dagen in Costa Rica waren ze waren met de taxi van Alajuela naar de vulkaan gekomen.Ze kwamen uit Frankfurt en waren hier 3 weken om rond te trekken.Gevraagd waar ze heen moesten en ze moesten terug naar San Jose.Ze konden wel met ons mee rijden naar Grecia en dat leek hun een goed idee om vanuit Grecia de bus te nemen drict naar San Jose zo konden ze ook noch Grecia in en de mooie rode kerk bekijken. die geheel van metaal is.Onderweg naar Grecia zijn we bij Badi nog een kopje tee wezen drinken en hebben we even nagepraat over de mooie morgenen over van alles en nog wat,heb hun nog wat advies gegeven voor hun reis door Costa Rica en hun daarna naar Grecia gebracht.al met al een mooie dag.

C.J.S.

1. Hoi Chris

Leuke site met alle nieuwtjes van en over Costa Rica. Wij lezen ook jullie opmerkingen en tips op de CR prikbordpagina.

Alleen 1 opmerking op je homepagina, de foto van de toekan, die komt niet voor in Costa Rica.

Als je tijd hebt kom gerust eens langs.

Groeten Henk en Carolien

• Hallo Henk en Carolien
      Ik weet het van de foto maar het is zo’n mooie foto en regelmatig vervang ik de banner voor een andere.
      Als ik een keertje in de buurt ben kom ik zeker langs.