Cees en Sonja in Costa Rica 26-02-2011

Na hun gemiste vlucht van gisteren van Newark naar Costa Rica zijn Cees en Sonja om 11.31 uur aangekomen op het nationale vliegveld Juan Santa Maria in Costa Rica.Na ongeveer 40 min kwamen ze naar buiten en ze waren blij dat ik er stond,eerst even een sigaretje zegt Cees en dat hebben we dus gedaan.Wat is het hier lekker warm zeggen ze allebei en gauw de vestjes uit die ze aan hadden.De rugzakken ingeladen en op weg naar Grecia,heb daarbij de binnenweg genomen zodat ze gelijk maar een indruk hadden van het landschap hier.Aangekomen bij ons thuis eerst even de korte broeken aan en lekker gegeten (rijst,zwarte bonen,sla,kip,picadillo en een lekkere glas guanabana)heerlijk vonden ze het.Na te hebben afgewassen zijn we naar het centrum van Grecia gegaan waar we de overdekte markt hebben bezocht en toen naar het park waar de grote metalen kerk van Grecia staat,even op de foto. In het park Koos tegen gekomen die hier elk jaar 5 maanden verblijft samen met zijn vrouw Martha.Toen naar mijn vaste panaderia gegaan om een heerlijk kopje Costa Ricaanse koffie te drinken.Tijdens onze koffie begon het ineens te regenen en wat te onweren maar dit was gauw weer voorbij.Koffie op en toen op naar huis om hun daarna naar de cabina van Ronald te brengen.Dit is geweldig zeggen ze het is groter dan we dachten en wat een tuin net een voetbalveld.                  Na een biertje te hebben gedronken (Imperial) zijn wij naar huis gegaan en morgen gaan we met de bus naar Sarchi om ze te laten kennis maken hoe alles een beetje in zijn werk gaat met het openbaar vervoer hier,hoop dat ze lekker slapen en bijkomen van hun problemen op Newark.Morgen meer nieuws en wat foto’s.

C.J.S.

Geplaatst op 26 februari 2011, in Bezoek aan Costa Rica, Costa Rica, Informatie, landen, Natuur, nieuws, overstappen vliegveld, reizen, vakantie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.